Frans Guyana - Reisverslag uit Albina, Suriname van Cocky Hilhorst - WaarBenJij.nu Frans Guyana - Reisverslag uit Albina, Suriname van Cocky Hilhorst - WaarBenJij.nu

Frans Guyana

Blijf op de hoogte en volg Cocky

06 Maart 2015 | Suriname, Albina

Om 8 uur ontbijt en om 9.30 uur de boot in voor de terugtocht naar Albina, maar dan wel via Saint Laurent/Frans Guyana. In Saint Laurent bezoeken we een voormalige gevangenis, waar zware jongens vanuit Europa naartoe werden gebracht. Qua status en privileges waren er 3 klassen, in de onderste klasse (3e) deden de gevangenen het zwaarste werk. Na afloop van het bezoek pakken we nog een terrasje en dan terug naar de boot voor de oversteek naar Albina (Sur.). Daar wacht ons een eenvoudige lunch (kerrie-spaghetti met kip). Vervolgens de bus in, terug naar Paramaribo; om ca. 17 uur zijn we terug in ‘ons’ appartement.
’s Avonds wacht ons een diner ter gelegenheid van de 72e verjaardag van Pierre; Henk de Vries (van het reisbureau) trakteert. E.e.a. gebeurt in een Chinees restaurant. We zitten met z’n allen aan twee aaneengeschoven ronde tafels. Het is écht Chinees eten : heerlijk! Bij terugkomst nog lekker naborrelen tot in de kleine uurtjes. We hebben 2 prachtige dagen gehad.

• 08 Maart 2015 - 20:57

Ada:

Wat een prachtige belevenissen.
    Hier is het afgelopen weekend erg mooi weer geweest.
    Het was zeker 16 graden.
    Wij hebben daarvan geprofiteerd door in de tuin te werken.
    Dat is wel geen vakantie maar wel heerlijk buiten.
    En heel fijn dat ik dat kan!

Lieve groetjes van Ada